Projektowanie logotypu

Mówi się, że w firmie najważniejsze są produkty albo usługi, niemniej jednak tak de fakto w firmie najistotniejsze jest to, jakie robimy pierwsze wrażenie na potencjalnym kliencie. Jeżeli już to złudzenie będzie dobre, to firma rzeczywiście sporo zyska. Jeżeli już wyrażenie będzie złe, ten ewentualny klient może już nigdy się nie stać faktycznym klientem.



Najbardziej istotne jest, żeby projektowanie logo w firmie było zlecone osobom, które mają w tym doświadczenie i wiedzę, jak poszczególne elementy logotypu oddziałują na ludzi.
Kolory, kształt, formy i różnego rodzaju informacje mogą mieć wiele odsłon. Logo jest bardzo prostym elementem, co czasem może być mylące. Można nie dobrze zinterpretować dany znak, jeżeli nie przyłożono się do niego w sposób dobry i to sprawi, że po prostu osiągniemy zły rezultat. Nasze logo, zamiast przyciągać, będzie ludzi odpychać. Logo firmy nie może kojarzyć się z czymś negatywnym. Bez względu na to, jak firma funkcjonuje, co oferuje i jak długo jest na rynku, jej logotyp muszą się kojarzyć pozytywnie. Najlepiej, aby był neutralny lub zawierał szczegół, który bezpodstawnie kojarzy się z daną dziedziną. Na przykład firma zajmująca się produkcją kwiatów może mieć w logotypie kwiat. Firma sprzedająca komputery może mieć np ikonę monitora itd. Tutaj oczywiście wszystko uzależniony jest od inwencji grafika, ale kreacja logo to przede wszystkim umiejętność przekazania w łatwy sposób czegoś bardzo skomplikowanego i całej idei działania firmy. Takie zadanie powinno być zrobione przez speców.
Źródło: warto sprawdzić informacje o projektowaniu materiałów reklamowych.